Totalul afișărilor de pagină

vineri, 5 octombrie 2012

GAMA IUBIRII

GAMA IUBIRII

Doresc ardent să mă iubeşti
Revăd în minte îtâlnirea,
Mi-e teamă că mă amăgeşti,
Farmec prinde-nchipuirea.

Sol al primăverii vieţii
La-ntâlnire ai venit,
Sincer, totul mă incită
Doamne, sunt îndrăgostită!

Dorinţa ta mă înfioară,
Simţurile-s în alertă,
Lacul - Luna oglindeşte,
Solitudinea-i incertă.

False note, păsări cântă,
Mierle ies de prin zăvoi
Repetând le ţin isonul
Doi simpatici piţigoi.

Doamne, simt că o iubesc!
Mi-e-ndeajuns să o privesc,
Solia din astă seară,
Dorinţa-mi aprinde iară.

Doamnă a inimii mele,
Solidară-n clipe grele,
Mie, cred că-mi eşti sortită,
Doamnă, fii a mea iubită!


GELOZIE

Astăzi, marea-i ca safirul, 
cu reflexe de topaz, 
Soarele discret răsare 
şi-o sarută în extaz. 

Marea-n valuri lin tresare 
oglindindu-l cu ardoare 
şi-i răspunde visătoare, 
în întreaga ei splendoare. 

Dintre nori, palida Lună 
îi privea înfrigurată 
şi gândea că mândrul Soare 
o iubise altădată. 

Gelozia o cuprinde 
şi dispare iar în nori, 
pregătită să-i surprindă 
facând amor până-n zori. 
 
Trena-i – mantie cu stele, 
tot argintul prins în păr, 
raze-n platină o-mbracă, 
o regină-ntradevăr. 

Din înaltul bolţii, Luna 
priveşte surprinsă-n mare, 
unde îşi vede doar chipul 
în oglinda lucitoare. 
 
În adâncuri, dormitoare 
din scoici şi alge de mare 
puse-n ordine firească 
fauna sa-şi odihnească. 

Frematând, marea-I oferă 
un spectacol de magie 
dăruindu-i primitoare 
icre şi fructe de mare. 

Plouă iar în miezul verii, 
fulgere brăzdează cerul 
şi perdele reci de apă 
limpezesc bolta-nstelată. 

Un şuvoi sprinten de apă 
se strecoară printre stânci 
şi coboară în cascadă, 
de pe munţii-nalţi, abrupţi. 

Apa este-nvolburată, 
sclipiri calde de argint, 
şi goneste-nfrigurată 
înspre mare, licărind. 
 
Observând-o, intrigată 
Luna-şi zice în sinea ei, 
că marea este superbă, 
dar Soarele-I doar al ei. 


POVESTE DE IUBIRE

Pe nisipul Mării Negre,
strălucind diamantin,
dormea micuţa sirenă
cu buzele din rubin.

Alge verzi în negre plete,
şirag de mărgăritare,
corali roşii o-nveşmântă,
are o faţă zâmbitoare.

Pe ponton, o siluetă
desprinsă din vise,
privea micuţa sirenă
care îl vrăjise.

Un fior trupu-i străbate
ca flulgeru-n  noapte,
prevestind o aventură
plină de dulci şoapte.

Vocea ei melodioasă
de sirenă-ndrăgostită
îl atrage-ntr-o poveste
de iubire împlinită.

Îşi trăiesc sub clar de Lună
clipa de iubire,
Ea dispare-n valuri albe
pentru nemurire.

Întins pe plaja pustie
Soarele-l găseşte-n zori,
cu o mică perlă-n palmă,
confirmarea viselor.


  

DE ZIUA MEA

Încă nu ştiu ce-mi doresc, dar de stau şi mă gândesc,
aş vrea multă sănătate, că deja avem de toate.

Sănătate fiicei mele, c-a trecut prin clipe grele,
soţului ei tot aşa, c-altfel viaţa ar fi grea.

Doamne, dă-le la nepoţi sănătate, ştiu că poţi !
ca să fie liniştiţi dragii lor părinţi.

Fraţilor dă-le povaţă să-şi iubească a lor soaţă,
pentru copilaşii lor, dă-le mare ajutor.

Nimeni să nu flămânzească, setea să le-o potolească,
să trăiască fiecare, după munca ce o are.

Vreau de ziua mea, o floare,
multe feţe zâmbitoare, şampanie în pahare.

Toţi să fie  mulţumiţi că-s tineri şi fericiţi.
să-şi crească copiii lor, să le fie de ajutor.

Când la vârsta mea vor fi, să mă bucur, de-oi trăi,
că nimic nu le lipseşte şi iubirea lor sporeşte !

Hai noroc, şi sănătate, să ne veselim, că poate
într-o  altă bună zi, toate se vor împlini!
...
Dragilor, aşa a fost, toate au în lume un rost,
Ne-am distrat, am chefuit, flori superbe am primit!



FRUNZELE TOAMNEI
(elegie)

Era o toamnă ca-n poveşti,
cu frunze-ngălbenite,
un vânt hoinar le-mprăştia
pe aleile-nsorite.

Le arginta bruma în zori
punându-le-n  valoare,
şi Soarele când răsărea
sclipeau mărgăritare.

Le auzeam foşnind discret,
uşor înfiorate,
şi-n sarabandă s-avântau
de Luna-ncurajate.

Se repetau la nesfarsit
mişcarile lascive
şi-ntruchipau într-un covor
o mie de motive.

Albastrul cerului senin,
împodobit cu stele,
crea fundalul potrivit
tabloului cu Iele.

Mă resemnez că-i efemeră
a Lumii existenţă
şi mă tot bucur an de an
de-a Toamnei chintesenţă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu